Oferujemy kompleksową diagnostykę i usługi serwisowe samochodów osobowych i dostawczych.
Diagnostyka silnika
Diagnostyka silnika obejmuje sprawdzenie stanu technicznego silnika, bez jego demontażu. Ocenia się zużycie paliwa i oleju oraz sprawdza ciśnienie sprężania
w cylindrach. W nowszych samochodach posługujemy się diagnostyką komuterową.
Po podpięciu interfejsu do komputera samochodowego, diagnosta może porównać dane wyjściowe z danym domyślnymi, deklarowanymi przez producenta danego modelu pojazdu. Jeśli dane wyjściowe różnią się od domyślnych, ich analiza pozwala ustalić rodzaj usterki. Obsługa oprogramowania wymaga wiedzy i doświadczenia do zdiagnozowania awarii. Daltego warto korzystać z autoryzowanej stacji serwisowej.
Zalety diagnostyki komputerowej:
Diagnostyka komputera jest stosowana w kontrolowaniu prawidłowości funkcjonowania silników we współcześnie produkowanych autach. Jakie są zalety diagnostyki komputerowej? Nie wymaga zaglądania w głąb wnętrza samochodu w celu odnalezienia usterek i eliminuje ryzyko powstania kolejnych. Skracamy czas potrzebny do oceny sprawności silnika. Dzięki diagnostyce komputerowej można sprawdzić działanie niedostępnych podzespołów. Eliminuje możliwość błędnej oceny i dodatkowych kosztów. Klient uzyskuje dostęp do tych danych i może je sprawdzić osobiście lub poprosić o ekspertyzę innego diagnostę.
Diagnostyka układu hamulcowego
W miarę zwiększania przebiegu pojazdu klocki, tarcze, bębny i szczeki ulegają stopniowemu zużyciu. Następuje pogorszenie skuteczności hamowania oraz wydłużenie drogi hamowania. Stan klocków i tarcz, a także kontrola właściwości płynu hamulcowego ma tu bardzo duże znaczenie. Planując dłuższą podróż, warto upewnić się, że układa hamulcowy, jest sprawny i w sytuacji awaryjnej zapanujemy nad pojazdem. W ramach diagnostyki układu hamulcowego ocenie podlega:
- jałowy i czynny skok hamulca
- szczelność ukladu
- stopień zuzycia hamulca bębnowego i tarczowego
- przydatność płynu hamulcowego
Diagnostyka układu jezdnego i kierowniczego (Geometria 3D)
Ustawianie geometrii kół 3D – polega na regulacji następujących parametrów:
kąta pochylenia koła – złe ustawienie tego parametru powoduje przyspieszone zużycie bieżnika na bokach opony,
kąta pochylenia sworznia zwrotnicy – złe ustawienie tego parametru powoduje trudności w utrzymaniu kierunku jazdy,
kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy – złe ustawienie w tym przypadku wiąże się z dużą wrażliwością auta na boczne podmuchy wiatru,
zbieżności kół – złe ustawienie zbieżności kół powoduje przyspieszone zużycie opon od strony pojazdu (wewnętrznej części opony),
Diagnostyka obejmuje sprawdzenie:
- kolumny kierowniczej
- przekładni kierowniczej
- drążków
- zwrotnic
Dodaj komentarz