Diagnostyka pojazdów

22 lutego 2021

Oferujemy kompleksową diagnostykę i usługi serwisowe samochodów osobowych i dostawczych.

Diagnostyka silnika

Diagnostyka silnika obejmuje sprawdzenie stanu technicznego silnika, bez jego demontażu. Ocenia się zużycie paliwa i oleju oraz sprawdza ciśnienie sprężania
w cylindrach. W nowszych samochodach posługujemy się diagnostyką komuterową.
Po podpięciu interfejsu do komputera samochodowego, diagnosta może porównać dane wyjściowe z danym domyślnymi, deklarowanymi przez producenta danego modelu pojazdu. Jeśli dane wyjściowe różnią się od domyślnych, ich analiza pozwala ustalić rodzaj usterki.  Obsługa oprogramowania wymaga wiedzy i doświadczenia do zdiagnozowania awarii. Daltego warto korzystać z autoryzowanej stacji serwisowej.

Zalety diagnostyki komputerowej:
Diagnostyka komputera jest stosowana w kontrolowaniu prawidłowości funkcjonowania silników we współcześnie produkowanych autach. Jakie są zalety diagnostyki komputerowej? Nie wymaga zaglądania w głąb wnętrza samochodu w celu odnalezienia usterek i eliminuje ryzyko powstania kolejnych. Skracamy czas potrzebny do oceny sprawności silnika. Dzięki diagnostyce komputerowej można sprawdzić działanie niedostępnych podzespołów. Eliminuje możliwość błędnej oceny i dodatkowych kosztów. Klient uzyskuje dostęp do tych danych i może je sprawdzić osobiście lub poprosić o ekspertyzę innego diagnostę.

Diagnostyka układu hamulcowego

W miarę zwiększania przebiegu pojazdu klocki, tarcze, bębny i szczeki ulegają stopniowemu zużyciu. Następuje pogorszenie skuteczności hamowania oraz wydłużenie drogi hamowania. Stan klocków i tarcz, a także kontrola właściwości płynu hamulcowego ma tu bardzo duże znaczenie. Planując dłuższą podróż, warto upewnić się, że układa hamulcowy, jest sprawny i w sytuacji awaryjnej zapanujemy nad pojazdem. W ramach diagnostyki układu hamulcowego ocenie podlega:

  • jałowy i czynny skok hamulca
  • szczelność ukladu
  • stopień zuzycia hamulca bębnowego i tarczowego
  • przydatność płynu hamulcowego

Diagnostyka układu jezdnego i kierowniczego (Geometria 3D)

Ustawianie geometrii kół 3D – polega na regulacji następujących parametrów:

kąta pochylenia koła – złe ustawienie tego parametru powoduje przyspieszone zużycie bieżnika na bokach opony,

kąta pochylenia sworznia zwrotnicy – złe ustawienie tego parametru powoduje trudności w utrzymaniu kierunku jazdy,

kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy – złe ustawienie w tym przypadku wiąże się z dużą wrażliwością auta na boczne podmuchy wiatru,

zbieżności kół – złe ustawienie zbieżności kół powoduje przyspieszone zużycie opon od strony pojazdu (wewnętrznej części opony),

Diagnostyka obejmuje sprawdzenie:

  • kolumny kierowniczej
  • przekładni kierowniczej
  • drążków
  • zwrotnic

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *