Wymiana opon – Dlaczego warto umówić wizytę?
Opony to jedyne ogniwo łączące pojazd z nawierzchnią drogi. Dlatego warto poświęcić im trochę więcej czasu i uwagi. To od nich zależy nasze bezpieczeństwo. Sam proces wymiany opon poprzedza wnikliwa analiza stanu felg. Wizyta w warsztacie powinna być umówiona na konkretną godzinę.
Pracownicy serwisu mogą obejrzeć stan felg, ewentualne skrzywienia. Następnie ocenić opony, ich kompatybilność (nowe opony) z felgami i zgodność z pojazdem. Należy sprawdzić kilka parametrów: wysokość bieżnika, uszkodzenia i odkształcenia opon. Warto również poświęcić chwilę uwagi zdejmowanym oponom. Wszelkie uszkodzenia, odkształcenia, nieprawidłowe zużycie bieżnika będzie świadczyło np. o źle ustawionej geometrii.
Używane felgi dokładnie myjemy i czyścimy z korozji, a obręcze i stopki opony smarujemy smarem. W oponach montowane są nowe wentyle. Śruby do montażu kół są najpierw montowane ręcznie, a potem dokręcane kluczem dynamometrycznym, zgodnie z momentem dokręcenia, ustalonym przez producenta pojazdu.
Warsztat wyposażony jest w odpowiednie narzędzia i urządzenia, pozwalające na serwis opon, również typu run flat. Świadczymy usługę serwisowania układów TPMS (układów monitorowania ciśnienia w oponach)
Zlecając nam opiekę nad stanem opon w Twoim pojeździe zyskujesz terminową wymianę bez kolejek. Czynności wulkanizacyjne dogodnie dopasowujemy do Twojego kalendarza.
Dobór opony do felgi. Parametry pojazdu, styl jazdy.
Podstawowe informacje jaki rozmiar opon i felg należy zastosować do modelu pojazdu określa instrukcja auta. W serwisie można uzyskać precyzyjniejsze informacje dotyczące opon i felg w oparciu o styl jazdy i sposób eksploatacji pojazdu.
Geometria zawieszenia a wymiana opon – czy ustawiać?
Po każdym montażu nowych opon należy ustawić geometrię zawieszenia. Przedłuża to żywotność opon i zmniejsza zużycie paliwa. Ustawienie geometrii zawieszenia znacząco wpływa na inne elementy pojazdu. Wpływa nie tylko na jakość prowadzenia pojazdu, ale na samo bezpieczeństwo kierującego i pasażerów.
Pod pojęciem geometrii kół kryje się kilka ustawień zawieszenia: kąt pochylenia kół, zbieżność kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy oraz kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.
Jak rozpoznać złe nastawy geometrii kół.
- Ściąganie auta na jedną ze stron, prawo lub lewo,
- Nierównomierne zużywanie się opon
- Piszczenie opon przy skręcaniu
- Niestabilne prowadzenie, które wymaga ciągłego korygowania toru jazdy.
- Nierówne ustawienie kierownicy podczas jazdy na wprost,
- Kierownica nie wraca do naturalnej pozycji po wyjeździe z zakrętu,
Kiedy należy kontrolować geometrię zawieszenia?
- Po naprawie zawieszenia (wymiana wahaczy, belki skrętnej, kolumn resorujących),
- Po naprawie układu kierowniczego (końcówki drążków kierowniczych, wymiana przekładni kierowniczej),
- Po kolizji lub wypadku,
- Po wjechaniu w głęboką dziurę,
- Gdy auto ściąga, na jedną ze stron,
- Gdy dochodzi do nierównomiernego zużycia bieżnika (przycinania),
- Okresowo raz do roku
Dysponujemy doświadczonymi mechanikami i nowoczesnym sprzętem pomiarowym. Geometrię zawsze wykonujemy w samochodzie z całkowicie sprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym. Przed pomiarem mechanik kontroluje sworznie wahaczy, sprawdza drążki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych oraz elementy gumowe i metalowo-gumowe.
Wulkanizacja CEL – Serwis, wymiana i przechowalnia opon
Godziny otwarcia:
Poniedziałek – Piątek 7:00 – 21:00
Sobota 8:00 – 15:00
Kom: 666 080 217
Telefon: 61 670 40 93
Poznań – Dopiewo – Dąbrówka
Ul. Polna 3 Dąbrówka (Trasa S11, węzeł Dąbrówka)
62-070 Dopiewo (2o km od Poznania)
Dodaj komentarz